טיהור מים – עיקרי התהליך

המים הם מקור חיים עבורנו ומכיוון שאנו תלויים בהם במידה כל כך משמעותית, מן הראוי שיהיו
אלו מים צלולים, נקיים וטהורים. טיהור מים הינו תהליך שנועד לספק עבור צרכני המים את המים האיכותיים ביותר, וכאן נפרט מעט יותר אודות חשיבות התהליך ומה הוא כולל בדיוק.

לקבלת פירוט מקצועי בנושא טיהור מים חייגו למספר:
073-7815101

מדוע חשוב כל כך לטהר את מי השתייה שלנו?

כלל הפעולות שהאדם מבצע מסתכמות בסופו של דבר בפגיעה במי השתייה של כולנו ועל מנת לשמור על בריאות הציבור, המדינה אמונה על הבטחת איכות המים באמצעות טיהורם. תהליך הטיהור מתבצע על מנת לסלק ככל שניתן מזהמים שונים שעשויים להיות ביולוגיים (בקטריות, וירוסים וטפילים אחרים) או כימיים כגון מתכות כבדות, חומצות וחומרים רעילים אחרים. טיהור מים יכול להתבצע הן עבור לקוחות פרטיים (בבנייני מגורים למשל) והן עבור מוסדות, חברות ממשלתיות ופרטיות (תחזוקת מאגרי מים) מכוני טיהור וגם מפעלי תעשייה, כחלק בלתי נפרד מהמאמץ להזרים למי הביוב אך ורק מים שעברו טיפול למניעת זיהום סביבתי.

פעולות מקדימות לתהליך

על מנת לטהר את המים יש לבצע מספר פעולות מקדימות שמטרתן היא לאפיין את סוג המזהם ולפעול כנגדו בצורה האידיאלית. הפעולה קרויה דיגום מים כאשר היא כוללת לקיחת דוגמאות מהמים הנבדקים ואת שליחתן למעבדה על מנת לבצע את הקביעה הסופית. ניתן לבצע את הדיגום בנפחי מים שונים על בסיס אקראי (דיגום בחטף) או על בסיס הדוק יותר (דיגום מורכב) שבו כלי אוטומטי מבצע את הדגימה בכל שעה ולאחר מכן כל כלי האיסוף נשלחים למעבדה. את הדיגום מבצעים על כל נפחי מים, לרבות מאגרי מים, דיגום מי קולחין, מי נחלים ועוד.

כיצד ניתן להבטיח את הצלחת פעולת הטיהור?

הדרך הבטוחה ביותר להבטיח את איכות המים שלכם טמונה בפנייה אל חברה מקצועית המתמחה בתהליכי טיהור מים קפדניים. כמובן שההתמחות במים מטוהרים של החברות השונות אינה מסתכמת אך ורק בטיהור נפחים גדולים של מים ולקיחת דגימות אלא גם בשירותים הבאים:
מניעת זרימה חוזרת (מז"ח) – זרימה חוזרת עשויה לא רק לגרום לשגיאה בקריאת המונים אלא גם לחשוף את המערכת לחדירת מים מזוהמים לתוכה.. באמצעות תכנון הנדסי, ידע וניסיון ניתן להתאים לכל מערכת אינסטלציה מנגנון שמונע את הזרימה החוזרת ובכך לשמור על איכות המים.הכנה לקבלת טופס 4 – על מנת לקבל היתר אכלוס (טופס 4) יש לוודא כי כל התשתיות הקבועות במבנה תקינות לחלוטין. חלק בלתי נפרד מכך הוא תקינות צנרת המים שכוללת גם ניקוי וחיטוי של מערכת הצינורות. חברה איכותית תדע לבצע זאת על הצד הטוב ביותר.טיפול בחדרי משאבות – על מנת שהמים המצויים במאגר לא יהיו מזוהמים ויגרמו לפגיעה בדיירים.בסופו של דבר, שמירה על איכות מים מקסימלית הינה אינטרס של כולנו. חשוב מאוד לבחור בחברה בעלת ניסיון ומוניטין על מנת ליהנות ממים צלולים ונקיים ולעמוד בכל הסטנדרטים המצופים מהרשויות.

תוכן עניינים
דילוג לתוכן